wtorek, 17 lutego 2015

Malunek Archikatedry w Białymstoku.

Dziś chciałam Wam pokazać malunek Archikatedry w Białymstoku. Jest to malunek akwarelą i długopisem. Architektura jest bardzo wdzięcznym tematem, dość matematycznym. Jeśli ktoś nie lubi rysować portretów albo krajobrazów to architektura jest lepsza. Jak już pisałam warto wiedzieć co się maluje, jaką ma historię, jak powstało, dlatego też zapoznałam się z historią i chciałam pokrótce opisać co to za budowla, jaką ma historię.
Otóż ta budowla, którą namalowałam to Zespół Bazyliki Archikatedralnej Wniebowzięcia NMP w Białymstoku. Jest to zespół świątynny, złożonych w dwóch połączonych ze sobą budynków kościelnych: starego ( z początku XVII w.) i  nowego ( z początku XX w.). Stary kościół jest to kościół późnorenesansowy zbudowany w latach 1617-1625, murowany, wnętrze ma późnobarokowe. Pierwotnie świątynia miała charakter późnogotycki z elementami renesansu mazowiecko-litewskiego.Obok Starego Kościoła znajduje się o wiele większy kościół neogotycki, zbudowany w latach 1900-1905.
Jeśli ktoś jest zainteresowany bardziej historią tej archikatedry to odsyłam do strony http://pl.wikipedia.org/wiki/Bazylika_archikatedralna_Wniebowzi%C4%99cia_Naj%C5%9Bwi%C4%99tszej_Maryi_Panny_w_Bia%C5%82ymstoku

A teraz mój rysunek:



Zrobiłam zdjęcia krok po kroku jak robiłąm.
A tak wygląda skończony.

I jak Wam się podoba? Jakie uwagi, spostrzeżenia?
Piszcie. :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz